Adana’da çevre bilincinin artırılması ve hükümlülerin rehabilitasyon süreçlerine katkı sağlanması amacıyla fidan dikim etkinliği düzenlendi. Sarıçam ilçesinde bulunan Adana Rehberlik ve Rehabilitasyon Açık Ceza İnfaz Kurumu yerleşkesinde 5 bin zeytin fidanı toprakla buluşturuldu.
Geçen yıl ağustos ayında hükümlü kabulüne başlanan kurumda, Çevre Kuruluşları Dayanışma Derneği ile imzalanan iş birliği protokolü kapsamında fidan dikim töreni gerçekleştirildi. Programa Dikili Ağacım Var Derneği de destek verdi.
Etkinlikte, Adana Cumhuriyet Başsavcısı Altuğ Kürşat Şahin, kurumda bağımlılıkla ilgili tedavi ve rehabilitasyon süreçleri devam eden hükümlülerle birlikte zeytin fidanı dikti.
Fidan dikim programına Adana Cumhuriyet Başsavcı Vekili Hasan Altay, Suluca Ceza İnfaz Kurumlarından sorumlu Cumhuriyet Savcısı Abdullah Kıvanç Yıldırım, Adana Rehberlik ve Rehabilitasyon Açık Ceza İnfaz Kurumu Müdür Vekili Halil İbrahim Yıldırım, kurum yöneticileri ve infaz koruma memurları da katıldı.
Yetkililer, projenin hem çevreye katkı sunmayı hem de hükümlülerin sosyal sorumluluk bilinciyle rehabilitasyon süreçlerini desteklemeyi amaçladığını belirtti.