Sezon öncesi zeytinyağı fabrikalarında denetim yapıldı

Kozan İlçe Tarım ve Orman Müdürü Mutlu Karataş, zeytinyağı fabrikalarını ziyaret ederek üreticilere kalite ve hijyen kuralları konusunda uyarılarda bulundu.

Kozan İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü, yaklaşan zeytinyağı sezonu öncesinde denetim ve bilgilendirme çalışmalarına başladı. İlçe Tarım ve Orman Müdürü Mutlu Karataş ve teknik personel, zeytinyağı fabrikalarında incelemelerde bulunarak üreticilerle bilgi alışverişi yaptı.

Denetimlerde sezon boyunca hijyen kurallarına uyulması ve yağ kalitesinin korunması için dikkat edilmesi gereken hususlar hatırlatıldı. Üreticilerin özellikle zeytinlerin toplanmasının ardından delikli kasalarda muhafaza edilmesi, sıcak ortamda uzun süre bekletilmemesi ve kapalı çuvallarda kesinlikle depolanmaması gerektiği vurgulandı.

Yanlış koşullarda bekletilen zeytinlerin fermantasyona neden olarak asit oranını artırdığı, bunun da zeytinyağının kalitesini ve raf ömrünü olumsuz etkilediği ifade edildi.

Yetkililer, hem üreticilerin hem de fabrikaların hijyen ve teknik şartlara azami dikkat göstermesi gerektiğini belirterek, “Zeytinlerin yağa işlenmeden önce doğru koşullarda saklanması kaliteli ve düşük asitli zeytinyağı elde edilmesinde belirleyici rol oynuyor” uyarısında bulundu.

GÜNDEM Haberleri

Adana’da bunaltıcı sıcaklar etkisini artıracak
Adana’nın ulaşım projeleri masaya yatırıldı
İmamoğlu’nda kamyonet ile otomobil çarpıştı: 1 kişi öldü, 5 kişi yaralandı
Çukurova Belediyesi'nden işçilere 75 bin TL'lik ödeme
Çukobirlik binasının yıkımı gerçekleşti; Tarihi yıkım projesinde kimler ve hangi kuruluşlar yer aldı? İşte tüm detaylar...