
Adana Büyükşehir Belediyesi: Kadın çalışanlarımızın yanında durmaya devam edeceğiz
Boşanma aşamasındaki eşi tarafından rahatsız edildiği ve takip edildiği belirtilen Çevre Koruma Daire Başkanı ile ilgili Adana Büyükşehir Belediyesi kamuoyuna açıklama yaptı.
Adana Büyükşehir Belediyesi, boşanma sürecindeki eşi tarafından sistematik şekilde rahatsız edildiği, takip edildiği ve görev sırasında görüntülerinin sosyal medyada yanıltıcı ifadelerle paylaşıldığı belirtilen kadın çalışanıyla ilgili açıklama yaptı.
Belediyeden yapılan açıklamada, söz konusu durumun hem kadın çalışanı hem de kurumu hedef alan kabul edilemez bir girişim olduğu ifade edildi. Kadın çalışanların meslektaşlarıyla ya da yöneticileriyle aynı ortamda bulunmasının farklı ithamlarla hedef alınmasının cinsiyetçi bir yaklaşım olduğu belirtilen açıklamada, kadınlara yönelik şiddet, ısrarlı takip, dijital şiddet ve itibarsızlaştırma girişimlerinin karşısında durulacağı vurgulandı.
Açıklamada, olayın yalnızca özel yaşama müdahale olmadığı, aynı zamanda bir kadının çalışma yaşamından uzaklaştırılmasına yönelik şiddetin parçası olduğu kaydedildi. Adana Büyükşehir Belediyesi, kadın çalışanların güvenli, eşit ve şiddetten uzak bir çalışma yaşamına sahip olma hakkını savunmaya devam edeceklerini bildirdi.
Adana Büyükşehir Belediyesi’nden yapılan açıklamada şu ifadelere yer verildi:
“Bir süredir boşanma sürecinde bulunan kadın çalışanımız, boşanma aşamasındaki eşi tarafından sistematik biçimde rahatsız edilmekte, takip edilmekte ve çeşitli şekillerde baskıya maruz bırakılmaktadır. Bu süreçte çalışanımızın görev yaptığı belediye aracının trafikte takip edilmesi, görev yerine geldiği sırada görüntülerinin alınması ve sonrasında bu görüntülerin gerçek dışı ve yanıltıcı ifadelerle sosyal medya hesapları üzerinden servis edilerek hem çalışanımızın hem de kurumumuzun hedef gösterilmesi kabul edilemez bir durumdur.
İşin doğası gereği kadınlar ve erkekler çalışma yaşamında birlikte görev yapmaktadır. Bir kadın çalışanın meslektaşlarıyla ya da yöneticileriyle aynı ortamda bulunmasını hedef alan, bundan çeşitli ithamlar üretmeye çalışan yaklaşımlar; çalışma yaşamında kadınların varlığını sorgulayan ayrımcı ve cinsiyetçi anlayışların yansımasıdır.
Çalışanımızın ve ilgili yöneticilerimizin çalışma performansı, görev anlayışı ve kamu hizmetine bağlılığı bu tür saldırılarla tartışılır hale getirilemez. Adana Büyükşehir Belediyesi olarak kadın çalışanımızın ve yöneticilerimizin yanında olduğumuzu açıkça ifade ediyoruz.
Kadınlara yönelik şiddetin, ısrarlı takibin, dijital şiddetin, itibarsızlaştırma girişimlerinin ve ekonomik şiddetin her türlüsünün karşısındayız. Bu olay yalnızca bir kişinin özel yaşamına müdahale değil, aynı zamanda bir kadının çalışma yaşamından uzaklaştırılmasına yönelik şiddetin bir parçasıdır.
Adana Büyükşehir Belediyesi olarak; kadınların eşit, güvenli ve şiddetten uzak bir çalışma yaşamına sahip olma hakkını savunmaya, kadın çalışanlarımızın yanında durmaya ve şiddetin her türüne karşı mücadele etmeye kararlılıkla devam edeceğiz.”



HABERE YORUM KAT
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.