Adana'da turunçgil üretiminde yeni dönem

Türkiye'nin narenciye deposu Adana'da, üretim kalitesini artıracak ve doğayı koruyacak stratejik bir adım atıldı.

Adana tarımının lokomotif sektörlerinden olan turunçgil üretiminde, zararlılarla mücadelede modern ve çevreci yöntemler masaya yatırıldı. Düzenlenen eğitim programında, klasik kimyasal ilaçlama yöntemlerinin yerini alacak olan biyotop temelli sürdürülebilir mücadele teknikleri kapsamlı bir şekilde ele alındı. Uzmanlar, doğal dengenin korunarak verimin nasıl artırılacağı konusunda katılımcıları bilgilendirdi.

Biyolojik mücadele ile doğal denge korunacak

Eğitimin ana eksenini, zararlılarla mücadelede faydalı böceklerin ve doğal ortamın kullanımı oluşturdu. Biyolojik mücadele uygulamalarının yaygınlaştırılması hedeflenirken, bu yöntemin hem ürün kalitesini artırdığı hem de ihracat pazarlarında aranan "kalıntısız ürün" kriterlerine tam uyum sağladığı vurgulandı.

Üst düzey katılım ve uzman desteği

Program, tarım dünyasının önemli isimlerini ve uzmanları bir araya getirdi. Eğitime katkı sunan isimler arasında şu isimler yer aldı:

  • Muharrem Selçuk: Bakan Danışmanı

  • Dr. Miraç Yayla: Biyolojik Mücadele Araştırma Enstitüsü Müdürü

  • Levent Öntepeli: Çalışma Grup Sorumlusu

  • Ahmet Güneş: Bölge Koordinatörü

Adana narenciyesinde kalite çıtası yükseliyor

Adana İl Tarım ve Orman Müdürlüğü, bu tür eğitimlerle Adanalı üreticilerin dünya standartlarında üretim yapmasını hedefliyor. Paydaşların yoğun katılımıyla gerçekleşen program sonunda, sürdürülebilir tarım tekniklerinin sahada uygulanmasıyla Adana narenciyesinin marka değerinin daha da yükseleceği ifade edildi.

EKONOMİ Haberleri

Beta Enerji halka arz için talep toplamaya başlıyor
SGK borçlarına uygulanacak olan yapılandırmanın detayları belli oldu!
TOBB nefes kredisi yeniden başlıyor
Adanalının çilesi 120 günde bitecek! Karataş'a dev yatırım, ilk adım atıldı
SASA’da yine tartışmalı süreç: ucuz hisseler piyasaya mı sürülecek?